fredag 26 oktober 2012

Något är ruttet, men det är inte träden

Idag är jag ordentligt sjuk och håller mig hemma. Försöker läsa in mig på alla turerna kring hur Park- och naturförvaltningen började fälla träden utan marklov, stoppade fällningarna, fick marklovet beviljat men ändå måste vänta med att såga vidare på grund av den starka opinion som uppstod (och för att vänta på att överklagandena ska behandlas).
Läser Göteborgs stads Trädpolicy från 2005 och Detaljplanen för Vasastan. På punkt efter punkt går förvaltningens handlande stick i stäv med de uttalade principerna. Det är svårt att förstå hur det hela hänger ihop, särskilt när man har hög feber. Jag ger upp för idag och bäddar ner mig med örtte och honung.

Här är en bild från manifestationen vid de fällda träden i söndags. En arborist har klättrat upp i ett av träden. Trädet är friskt och starkt, säger han. Precis som de tre träd som fälldes i onödan förra måndagen.

Något är ruttet, men det är inte lindarna i Vasaallén.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar